Webconstructie genereert traffic en leads
Niches gebaseerd op specialisatie en zoekgedrag
Het online CoolBlue model met gespecialiseerde websites per productgroep (stofzuigerspecialist.nl, vaatwasserexpert.nl etc) wordt vaak gekopieerd. Het stond aan de basis van het succes van het elektronicabedrijf. Kneh Creatief nam het als inspiratiebron voor een lease-organisatie die zich richt op de medische markt: MediLease. In deze wereld waarin de innovaties over elkaar heen buitelen, kan men met lease namelijk up-to-date blijven zonder dat men gigantische investeringen hoeft te doen. Maar een reputatie bouw je niet zomaar op. Klanten vinden en overtuigen van de meerwaarde, is ook geen eenvoudig klusje.
Belangrijke ingrediënten van succesvolle online marketing zijn SEO, data management, monitoring, tracking en analyses. Maar bovenal is het ook een kwestie van geduld, van begrijpen wat er gebeurt online, van snappen hoe mensen reageren en… daarvan leren. Het is essentieel om die kennis vervolgens te gebruiken en de marketingactiviteiten daarop aan te passen. Slim inspelen op vraag en actuele ontwikkelingen, levert aandacht op. Aandacht leidt tot interesse en uiteindelijk tot leads.
Kneh Creatief begon met het creëren van een beeldmerk concept dat multifunctioneel ingezet kan worden. De vormgeving van de verschillende niche websites houdt de los van elkaar opererende websites, als familie bij elkaar. Voorts werd de main website gebouwd waarin er een slimme Doe-Het-Zelflease optie werd ingebouwd. Daarna werden de eerste niche websites gebouwd. Inmiddels is er een aanvang gemaakt met de actieve online marketing, een continue proces van meten, weten en verbeteren. Meer zien? Kijk hier.